fbpx

Szülés után vagy 0-2 évvel?

anyuka és kis gyerek

ALAPOZÓ PROGRAMJAINK – itt kezdd szülés után. Cél: térjünk vissza a terhesség előtti testedhez! Hasizom, gátizom, tartás, kondíció- regeneráljuk együtt!  ÉREZD JÓL MAGAD ISMÉT A TESTEDBEN!

Ha mostanában szültél, akkor tudod, hogy a  kisbabás korszak csodálatos -és egyúttal nagyon nehéz is. Életszervezésben- testileg-hormonálisan- párkapcsolatilag megterhelő időszak lehet ez, ami sokszor ijesztő testi változásokkal is jár: hátfájás, meggyengült has, tónustalan test, plusz kilók, szülés utáni hangulatingadozás- bármelyik, vagy akár mind egyszerre ismerős lehet.

Erre az időszakra kínálunk ötleteket és segítséget neked- szoptatásbarát, otthon végezhető edzéseinkkel.
MÉLYEN HISZÜNK ABBAN, HOGY MINDEN NŐNEK JÁR ILYENKOR IS MAGÁRA SZÁNT IDŐ ÉS ENERGIA! BÁTRAN TÖRŐDJ MAGADDAL IS! – türelmesebb, kiegyensúlyozottabb leszel tőle, amivel az egész család jobban jár. A szakszerű regenerációval pedig a későbbi biztonságos sportoláshoz teremtesz szilárd és biztonságos alapot, és későbbi kellemetlen testi tüneteket (inkontinencia, meggyengült hasfal, kismedencei süllyedések, aranyér, derékfájás) elkerülésében is nagy segítséget kaphatsz.

A legtöbb nyűg és probléma egyszerű gyakorlatokkal orvosolható- adunk rá megoldásokat. A szülés utáni fogyás, a SZOPTATÁSBARÁT és egyben testbarát étrend, a hátfájásmentesség, az erő, energia, az újra megtalált test van a középpontban, ami nem fáj, jól működik, amiben jól érzed magad! Nézz ismét vidáman a tükörbe- és ami még ennél is fontosabb, érezd jól magad egy JÓL MŰKÖDŐ testben.

Szülés utáni torna – otthoni edzés- szétnyílt hasizom torna, hasfalerősítés- császármetszés utáni regeneráció- komplex alapozás, erősödés, tartásjavítás, kondícióépítés. Ha most szültél és a terhesség előtti alakodhoz és erőnlétedhez szeretnél visszatérni, akkor a Hurrá, szültem!, utána pedig a aTUrbó és TurbóPLUSZ programokat ajánljuk: a háromszor 7 hét alatt reális tempóban, a kisgyerekes időbeosztás kiszámíthatatlanságához igazodóan tudsz a RENDSZERESEN, MOTIVÁLTAN ÉS SZAKSZERŰEN sportolni.

Név Felépítés Nehézség Eszközök Bónusz
heti edzésszám: 2 általános edzés (15 és 36-40 perces) 1 tematikus edzés + gátizomtorna

szék, gumiszalag, egy kilós súlyzó (vagy vizespalack)
gátizomtorna, étkezési információk, tanácsok a szoptatáshoz császármetszés utáni speciális ismeretek, live konzultáció
heti edzésszám: 3 -kondíciójavító interval, 4. héttől HIIT edzés -funkcionális erősítés -gerinc/nőijóga +regeneráló edzés, edzéshossz: 20-40 perc

szék, gumiszalag , 1-2 kilós súlyzó (vagy PETpalack)
étkezési információk, egyhetes mintaétrend (1500 kcal), mini-anatómia: mire figyelj a szülés utáni edzésnél?
heti edzésszám: 3 -kondíciójavító HIIT edzés -funkcionális erősítés -pilates, +regeneráló edzés edzéshossz: 25-45 perc

szék, gumiszalag , 1-2 kilós súlyzó (vagyPETpalack)
étkezési információk, egyhetes mintaétrend (1500 kcal), heti életmód- kihívások mini-anatómia: mire figyelj a szülés utáni edzésnél?
4 tematikus hasfalregeneráló edzés, alap- és rávezető gyakorlatoktól indulva

kizárólag saját testúlyos gyakorlatok
2 haladóbb edzés a jobb kondícióért
heti edzésszám: 2progresszív felépítésű óra (jóga- és pilates alapokra épülő gerinctorna) maximum 38 perc hosszúságban + 20-22 perces speciális erősítés/finom kondíciójavítás ugrálás mentesen

Minimális eszközigény: az órák többsége eszközmentes, időnként gumiszalagra, egy tetszőleges labdára, székre és súlyzóra/megtöltött vizespalackra lesz szükséged
BÓNUSZ videók: tippek a regenerációhoz, az ülőmunka gerincbaráttá alakításához, a helyes tartás beállításához; Kedvezményes ételrendelési lehetőség

Minden programunk szoptatásbarát, a vezetett edzésprogramokban külön tippeket adunk a szoptatás és a mozgás összehangolására.

Hernádi Luca, szociológus, 2 gyerekkel, az egyik legelső csapat tagja volt

Nekem fantasztikus élmény volt, hogy képes vagyok erre, pedig sokszor nagyon nehéz volt két picike gyerek és munka mellett. De! Lassacskán azt éreztem, hogy a hasam két oldalán kigombolódott valami a második terhességtől, amit most visszagomboltunk. Valahogy az egész újra a helyére került. Isteni érzés, hogy nem nyögve kelek ki az ágyból, és már minden mozdulatomnál érzem, hogy van erő a központomban, ami összetart. A legegyértelműbb két pont: újra fül tudom emelni a nagyfiamat (16 kg) anélkül, hogy utána fájna mindenem, és tudok futni utána, amikor biciklizik, anélkül, hogy azt érezném, hogy kiesnek a belső szerveim. És igen, sokkal jobban nézek ki, ami szintén sokat számít (nekem). Azért még mindig lehetne laposabb a hasam, és még mindig van olyan, hogy reggel nádszál vagyok, este pedig pocakos, de még csak hét hete tornázom veletek! Nagyon nagyon elégedett vagyok a programmal és magammal, és az a tervem, hogy legalább heti háromszor fogok tornázni ezután is. KÖSZÖNÖM!

anyuka és kis gyerek

Az alapozó programok célja:

  • szülés utáni regeneráció, formábahozás, a mozgás beépítése az életedbe, étkezés tudatosítása, egészségesebb étrend, jó kondíció, szétnyílt hasizom regenerációja, lapos has, ami funkcionálisan(!) is jól működik, erős gátizom, egészséges tartás, császármetszés utáni hasfalregenerálás
  • kényelmesen élhető testsúly
  • több energia, tudatosabb életmód

Mindegyik programunkhoz támogató és konzultációs lehetőséget biztosító zárt facebook-csoport tartozik ( a linket látod a programhoz csatlakozás után), valamint mindegyikhez kapsz egy edzésterv- mintát és edzésnaplót.

Edzésprogramjaink úgy épülnek fel, hogy a legrugalmasabb időbeli ütemezésben, mégis rendszeresen és motiváltan tudj edzeni. Ráadásul bármikor kérhetsz szakmai segítséget + egy élő online közösség ad folyamatos támogatást és motivációt.

anyatestprojekt-elotte-utana

Laki Éva

Fantasztikusan érzem magam a bőrömben és úgy érzem hogy kezdem visszakapni a gyerekek előtti testemet és izmaimat 🙂 Én mértem mindenfélét, szóval a tények: a szétnyílt hasizmom hosszúsága fele akkorára zsugorodott össze, egyszerűen tapintani lehet ahova visszaépült az izom 🙂 Illetve a másik szívderítő tény hogy a gyerekek előtti időből meglévő nadrágok vígan feljönnek rám. Persze a legnagyobb eredménynek azt tartom hogy a 14 kg-os nagyobb gyerkőcöt végre derék -és hátfájás nélkül tudom emelni és a levegőbe feldobni (amit imád:-), szóval én is NAGYON KÖSZÖNÖM ezt a szuper 7 hetet, inspiráló volt minden videó és élvezhetően emelkedett a szint hétről hétre.

A gyakorlatok összeállítója Kulcsár Vajda Enikő kortárs táncművész, edző, posztnatális edző ( Postnatal Fitness Specialist PFA), az Anyatest Projekt alapítója és szakmai vezetője

TANÁROK

Az általa használt 5DCore módszer saját fejlesztésű, és a korszerű, anatómiailag biztonságos gyakorlatok mellett sok-sok évnyi mozgástanítás tapasztalata ötvöződik benne. Követhető, hatékony, változatos ÉLVEZETES órákat találsz itt!

A mozgás fontos! Engedd meg magadnak ezt az időt.
Mit nyersz vele?

  • több energia a mindennapokhoz
  • kiegyensúlyozottság
  • jobb alvás
  • feszesebb test
  • laposabb has, karcsúbb derék
  • megszűnő hát- és derékfájás
  • kiegyensúlyozottabb hormonműködés

Már eddig is több száz nő tornázott velünk: olvass beszámolókat, nézz képeket ( a megfelelő gombra kattintva).

Bartha Éva

Gyógytornász-fizioterapeuta MSc, manuálterapeuta
Az Új Szent János kórház vezető gyógytornásza

Évával 2021- ben kezdtük a közös munkát-  túlzás nélkül hiánypótló és egyedülálló az  a hathetes online végezhető gátizomregeneráló program, amit közösen csináltunk! Hatalmas öröm volt rátalálni mert végtelenül rutinos,  és egy rendkívül kedves, közvetlen személyiség. Több mint 2 évtizede foglalkozik a medencefenék izmainak gyengeségéből adódó elváltozások tanulmányozásával, kezelésével. Aktív gyógyornász- a János kórházban találjátok- emellett óraadó tanár, vizsgáztató az egyetemen illetve saját magánrendelést vezet.

Éva azt írja a saját munkájáról: “Számomra a gyógytornász és védőnői diploma kombinációja a lehető legoptimálisabb végzettség a szülészet-nőgyógyászati fizioterápia magas szintű alkalmazásához. (gátizom torna, szétnyílt hasizom, symphyseolysis, kismamatorna stb.) Az egyes kórképek kezelését nem lehet különválasztani egymástól, minden esetben egy előzetes vizsgálat alapján elkészített terv mentén, komplexen kell megoldani a problémákat.

A szülészet – nőgyógyászati fizioterápián és az oktatáson kívül szívesen foglalkozom felnőtt és gyermekkori sérülések utáni rehabilitációval, ortopédiai elváltozások kezelésével. A felnőtt kliensek a traumatológia problémákon kívül főleg gerincpanaszokkal keresnek meg, gyakran fordulnak meg nálam nyaki vagy ágyéki gerincsérv, csigolyacsúszás, kopásos elváltozások okozta fájdalmak miatt.”

BIO

– 2017. Manuálterapeuta – Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kar
– 2015. Okleveles Fizioterapeuta (MSc) – Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
– 2011. Gyógytornász-fizioterapeuta (BSc) – Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
– 1990. Védőnő – Orvostovábbképző Egyetem Egészségügyi Főiskolai Kar

Posztgraduális képzések

– Evidence Based Medicine a medencefenék fizioterápiájában    
– Gátizom tréner
– McKenzie A, B kurzus
– Terrier-féle lágyrész és ízületi mobilizáció
– Kinesiotape kezdő, haladó
– 3D Scoliosis Terápia  I-II.
– Váll workshop (OMT)
– Terhes torna speciális kollégium

Érdemes feliratkozni a hírlevelünkre:
SEMMI extra zaj, csak havi 1-2 értesítés az új programokról, ingyenes tartalmakról vagy az early bird árról, akciókról. Win-win.

Mielőtt elhagynád az oldalt, érdemes feliratkozni a hírlevelünkre:
SEMMI extra zaj, csak havi 1-2 értesítés az új programokról, ingyenes tartalmakról vagy az early bird árról, akciókról. Win-win.

Tóth Tímea

TÓTH TÍMEA

Timi egy csodásan mozgó, remek hangú oktató, aki a hatha- és gerincjógában, valamint a táncban is otthonosan mozog. Jelenleg kortárs táncot tanít a Műhely Alapítványnál, a Jurányi Házban és a Trafó Stúdióban, valamint a Mandala Jógastúdiókban tart hatha-, gerincjóga- és flow jóga órákat. 

BIO

  • Táncos és próbavezető, modern tánc szakirány (Magyar Táncművészeti Főiskola)
  • Sportoktató OKJ 5181303
  • Jóga mozgásterapeuta
  • Ashtanga jóga oktató RYT200
  • Gerincjóga oktató RYT200
  • Hatha jóga oktató RYT200 (Mandala Jógastúdiók)

MINI INTERJÚ

Jelenleg mennyit mozogsz?

Igyekszem napi szinten mozogni, ezeknek egy része ugye az óratartás, másik része pedig a saját gyakorlásom. Attól függően, hogy mire van időm, vagy hogy hogy érzem magam éppen, ez lehet jóga, tánc, erősítő edzés vagy éppen gyógytorna. 

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Kezdje “kicsiben” 🙂 Rövidebb időtartamban, olyan mozgásformát válasszon, ami örömet ad, feltölt. Eleinte ez lehet 15-20 perc is akár, és ha ez rendszeressé tud válni, az már remek. Nagyon szuper online edzéseket, jógaórákat lehet találni a neten, amik bármikor elérhetőek, és gyakran rövidebbek is, hogy könnyebben beilleszthetőek legyenek a napirendbe. 

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
“A változás örök” – most éppen ez 🙂

Mi jut eszedbe a szóról, hogy jóga?

Tudatosság, belső csend, megérkezés.