Nyomás, gyúrd ki magad szülés után, mielőbb! Vagy mégsem?

A szülés utáni regeneráció- mi igaz, mi nem?

Arról olvashattok a WMN.hu-n megjelent cikkben, hogy miért  kellene iszonyú komolyan vennünk a szülés utáni regeneráció kérdését, gátizomtornától a különféle orvosi lehetőségekig. A cikkben a szülés utáni torna fontosságáról írtam, kiemelve, hogyan változik országonként az ehhez való hozzáállás.

“Miért van szükség a szülés utáni tornára?

Azt hihetnéd, a biológia az biológia, a nők terhesek lesznek, szülnek, szoptatnak, aztán megpróbálnak visszatalálni a régi testükhöz mindenhol ugyanúgy. Hát… nem!

Országonként változik, hogy mi az „elvárás”, és mennyire látja „normálisnak”, „elfogadottnak” a társadalom például a gátmetszést, az otthonszülést vagy a hosszú időn át tartó szoptatást. Pont így van a szülés utáni edzéssel vagy azzal a kérdéssel, hogy az államnak és az orvosoknak feladata-e törődni a szülés miatt kialakuló testi problémákkal. Az is országonként változó, hogy mennyire van „nyomás” a nőkön, hogy „mielőbb összekapják magukat” szülés után.

Szerintem elképesztően érdekes és tanulságos, hogy mennyire másként látja ezt, mondjuk, az amerikai vagy a francia társadalom- és egyúttal akkor el lehet gondolkodni arról is, hogy mi mit gondolunk a fogyásról/lapos hasról/jó seggről, mint szülés utáni slágertémákról.

Mire számíthatunk itthon?

Hát, sajnos, nem sok jóra. Nemcsak a részmunkaidős állásokban meg a bölcsődei helyekben van hiány, hanem ingyenes szülés utáni rehabilitációban is. Meg olyan orvosokban, akik odafigyelnek a fokozatos, szakszerű testi felépülésre szülés után.

Még mindig ritkaság a hasizom, gátizom rutinszerű ellenőrzése, és olyan sem nagyon van, hogy valakit továbbirányítanak a megfelelő szakemberhez. Egyre több a szülés utáni mozgással foglalkozó tanfolyam/edzésprogram, ezeknek viszont jól utána kell járni, hogy szakmailag mennyire megbízhatók, és persze nem ingyenesek. Annak elérhetők, akinek van pénze meg ideje tudatosan törődni a testével.”

A teljes cikk itt érhető el:

https://wmn.hu/wmn-egszsg/49453-nyomas-gyurd-ki-magad-szules-utan-mielobb–vagy-megsem 

Olvass hasonló cikkeket a témában:

Nem csak az a cél, hogy jobb legyen a segged! – írt rólunk a Dívány

Tetszett?

Megosztás itt: facebook
Megosztom Facebookon
Megosztás itt: email
Elküldöm emailben

További cikkek

Feliratkozom a hírlevélre

Tóth Tímea

TÓTH TÍMEA

Timi egy csodásan mozgó, remek hangú oktató, aki a hatha- és gerincjógában, valamint a táncban is otthonosan mozog. Jelenleg kortárs táncot tanít a Műhely Alapítványnál, a Jurányi Házban és a Trafó Stúdióban, valamint a Mandala Jógastúdiókban tart hatha-, gerincjóga- és flow jóga órákat. 

BIO

  • Táncos és próbavezető, modern tánc szakirány (Magyar Táncművészeti Főiskola)
  • Sportoktató OKJ 5181303
  • Jóga mozgásterapeuta
  • Ashtanga jóga oktató RYT200
  • Gerincjóga oktató RYT200
  • Hatha jóga oktató RYT200 (Mandala Jógastúdiók)

MINI INTERJÚ

Jelenleg mennyit mozogsz?

Igyekszem napi szinten mozogni, ezeknek egy része ugye az óratartás, másik része pedig a saját gyakorlásom. Attól függően, hogy mire van időm, vagy hogy hogy érzem magam éppen, ez lehet jóga, tánc, erősítő edzés vagy éppen gyógytorna. 

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Kezdje “kicsiben” 🙂 Rövidebb időtartamban, olyan mozgásformát válasszon, ami örömet ad, feltölt. Eleinte ez lehet 15-20 perc is akár, és ha ez rendszeressé tud válni, az már remek. Nagyon szuper online edzéseket, jógaórákat lehet találni a neten, amik bármikor elérhetőek, és gyakran rövidebbek is, hogy könnyebben beilleszthetőek legyenek a napirendbe. 

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
“A változás örök” – most éppen ez 🙂

Mi jut eszedbe a szóról, hogy jóga?

Tudatosság, belső csend, megérkezés.