Gyereket vársz?
Nem kell abbahagynod a mozgást, sőt!

A terhesség alatti mozgás rengeteget segít abban, hogy örömtelien éld meg ezt az időszakot! Minden jobb, ha nem fáj a hátad, derekad, illetve ha megmarad a testeddel való kapcsolat. Mozogni azért is fontos, mert ezzel előkészíted és segíted a szülés utáni regenerálódást, illetve jobb erőnléttel és testtudattal könnyebb lesz a szülés. Az is fontos lehet, hogy így  jobban oda tudsz figyelni a testsúlyodra. Emellett fel tudod készíteni a gátat, a törzsizmokat a nagy igénybevételre, követed a tartás változását- ráadásul a mozgásnak a jobb hangulat elérésében, stresszoldásban is fontos szerepe van.

FONTOS! Minden esetben kérdezd meg a kezelőorvosodat, hogy engedélyezi-e a mozgást! Ez a torna megkezdésének a feltétele. (További egészségügyi információkat is találsz az egyes videóknál.)

Gyakorlatainkkal minden trimeszterben az annak az időszaknak megfelelő mozgást végezhetsz. 
A gyakorlatsorok mellett a videósorozatban  megtalálod a zárt csoport linkjét, ahol kérdezni is tudsz.

Fókuszban:

  • tartásjavítás
  • törzsizmok biztonságos erősítése
  • szintentartó gyakorlatok a kondícióhoz
  • kar-és lábizmokra kidolgozott  finom erősítés
  • gerinctorna
hurrá szültem torna

Mire számíthatsz?

4 db  egyenként 25-40 perces edzésre + szakértői tanácsokra + közösségre a zárt csoportban, ahol hasonló helyzetben levő (leendő) anyukákkal is kapcsolatba kerülhetsz. 

Miért fontos szülés előtt mozogni?

Először is: nem muszáj! Ha ez  életed leglustább és legpihenősebb időszaka, az is rendben van. Viszont a mozgás segít a hátfájás ellen, előkészíti a regenerációt, kényelmesebb érzés lesz a testedben lenni, felkészít a szülésre, valamit a túlzott súlygyarapodást is segít kordában tartani.  Kisebb eséllyel alakul ki terhesség alatti cukorbetegség, megőrzöd a törzsizmaid erejét… és még lehetne sorolni. Mozogni mindig jó és hasznos, terhesség alatt is!

Ha pedig még csak tervezed a babát, nagy segítségedre lehet ez a videósorozat- a hormonháztartás megsegítésével, harmonizálásával elősegíti a teherbeesést, javítja a női szervek, az alhas, a gát működését, finoman erősít, nyújt., javítja a tartást, erősíti a hasfalat, hátat, csípőt.

Hormonális egyensúly
női jóga

Hormonális egyensúly
női jóga

szülés előtt szülés előtt részletek
Tóth Tímea

TÓTH TÍMEA

Timi egy csodásan mozgó, remek hangú oktató, aki a hatha- és gerincjógában, valamint a táncban is otthonosan mozog. Jelenleg kortárs táncot tanít a Műhely Alapítványnál, a Jurányi Házban és a Trafó Stúdióban, valamint a Mandala Jógastúdiókban tart hatha-, gerincjóga- és flow jóga órákat. 

BIO

  • Táncos és próbavezető, modern tánc szakirány (Magyar Táncművészeti Főiskola)
  • Sportoktató OKJ 5181303
  • Jóga mozgásterapeuta
  • Ashtanga jóga oktató RYT200
  • Gerincjóga oktató RYT200
  • Hatha jóga oktató RYT200 (Mandala Jógastúdiók)

MINI INTERJÚ

Jelenleg mennyit mozogsz?

Igyekszem napi szinten mozogni, ezeknek egy része ugye az óratartás, másik része pedig a saját gyakorlásom. Attól függően, hogy mire van időm, vagy hogy hogy érzem magam éppen, ez lehet jóga, tánc, erősítő edzés vagy éppen gyógytorna. 

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Kezdje “kicsiben” 🙂 Rövidebb időtartamban, olyan mozgásformát válasszon, ami örömet ad, feltölt. Eleinte ez lehet 15-20 perc is akár, és ha ez rendszeressé tud válni, az már remek. Nagyon szuper online edzéseket, jógaórákat lehet találni a neten, amik bármikor elérhetőek, és gyakran rövidebbek is, hogy könnyebben beilleszthetőek legyenek a napirendbe. 

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
“A változás örök” – most éppen ez 🙂

Mi jut eszedbe a szóról, hogy jóga?

Tudatosság, belső csend, megérkezés.