fbpx

Gyereket vársz?
Nem kell abbahagynod a mozgást, sőt!

A terhesség alatti mozgás rengeteget segít abban, hogy örömtelien éld meg ezt az időszakot! Minden jobb, ha nem fáj a hátad, derekad, illetve ha megmarad a testeddel való kapcsolat. Mozogni azért is fontos, mert ezzel előkészíted és segíted a szülés utáni regenerálódást, illetve jobb erőnléttel és testtudattal könnyebb lesz a szülés. Az is fontos lehet, hogy így  jobban oda tudsz figyelni a testsúlyodra. Emellett fel tudod készíteni a gátat, a törzsizmokat a nagy igénybevételre, követed a tartás változását- ráadásul a mozgásnak a jobb hangulat elérésében, stresszoldásban is fontos szerepe van.

FONTOS! Minden esetben kérdezd meg a kezelőorvosodat, hogy engedélyezi-e a mozgást! Ez a torna megkezdésének a feltétele. (További egészségügyi információkat is találsz az egyes videóknál.)

Gyakorlatainkkal minden trimeszterben az annak az időszaknak megfelelő mozgást végezhetsz. 
A gyakorlatsorok mellett a videósorozatban  megtalálod a zárt csoport linkjét, ahol kérdezni is tudsz.

Fókuszban:

  • tartásjavítás
  • törzsizmok biztonságos erősítése
  • szintentartó gyakorlatok a kondícióhoz
  • kar-és lábizmokra kidolgozott  finom erősítés
  • gerinctorna
hurrá szültem torna

Mire számíthatsz?

4 db  egyenként 25-40 perces edzésre + szakértői tanácsokra + közösségre a zárt csoportban, ahol hasonló helyzetben levő (leendő) anyukákkal is kapcsolatba kerülhetsz. 

Miért fontos szülés előtt mozogni?

Először is: nem muszáj! Ha ez  életed leglustább és legpihenősebb időszaka, az is rendben van. Viszont a mozgás segít a hátfájás ellen, előkészíti a regenerációt, kényelmesebb érzés lesz a testedben lenni, felkészít a szülésre, valamit a túlzott súlygyarapodást is segít kordában tartani.  Kisebb eséllyel alakul ki terhesség alatti cukorbetegség, megőrzöd a törzsizmaid erejét… és még lehetne sorolni. Mozogni mindig jó és hasznos, terhesség alatt is!

Ha pedig még csak tervezed a babát, nagy segítségedre lehet ez a videósorozat- a hormonháztartás megsegítésével, harmonizálásával elősegíti a teherbeesést, javítja a női szervek, az alhas, a gát működését, finoman erősít, nyújt., javítja a tartást, erősíti a hasfalat, hátat, csípőt.

Hormonális egyensúly
női jóga

Hormonális egyensúly
női jóga

szülés előtt szülés előtt részletek

Bartha Éva

Gyógytornász-fizioterapeuta MSc, manuálterapeuta
Az Új Szent János kórház vezető gyógytornásza

Évával 2021- ben kezdtük a közös munkát-  túlzás nélkül hiánypótló és egyedülálló az  a hathetes online végezhető gátizomregeneráló program, amit közösen csináltunk! Hatalmas öröm volt rátalálni mert végtelenül rutinos,  és egy rendkívül kedves, közvetlen személyiség. Több mint 2 évtizede foglalkozik a medencefenék izmainak gyengeségéből adódó elváltozások tanulmányozásával, kezelésével. Aktív gyógyornász- a János kórházban találjátok- emellett óraadó tanár, vizsgáztató az egyetemen illetve saját magánrendelést vezet.

Éva azt írja a saját munkájáról: “Számomra a gyógytornász és védőnői diploma kombinációja a lehető legoptimálisabb végzettség a szülészet-nőgyógyászati fizioterápia magas szintű alkalmazásához. (gátizom torna, szétnyílt hasizom, symphyseolysis, kismamatorna stb.) Az egyes kórképek kezelését nem lehet különválasztani egymástól, minden esetben egy előzetes vizsgálat alapján elkészített terv mentén, komplexen kell megoldani a problémákat.

A szülészet – nőgyógyászati fizioterápián és az oktatáson kívül szívesen foglalkozom felnőtt és gyermekkori sérülések utáni rehabilitációval, ortopédiai elváltozások kezelésével. A felnőtt kliensek a traumatológia problémákon kívül főleg gerincpanaszokkal keresnek meg, gyakran fordulnak meg nálam nyaki vagy ágyéki gerincsérv, csigolyacsúszás, kopásos elváltozások okozta fájdalmak miatt.”

BIO

– 2017. Manuálterapeuta – Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kar
– 2015. Okleveles Fizioterapeuta (MSc) – Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
– 2011. Gyógytornász-fizioterapeuta (BSc) – Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
– 1990. Védőnő – Orvostovábbképző Egyetem Egészségügyi Főiskolai Kar

Posztgraduális képzések

– Evidence Based Medicine a medencefenék fizioterápiájában    
– Gátizom tréner
– McKenzie A, B kurzus
– Terrier-féle lágyrész és ízületi mobilizáció
– Kinesiotape kezdő, haladó
– 3D Scoliosis Terápia  I-II.
– Váll workshop (OMT)
– Terhes torna speciális kollégium

Érdemes feliratkozni a hírlevelünkre:
SEMMI extra zaj, csak havi 1-2 értesítés az új programokról, ingyenes tartalmakról vagy az early bird árról, akciókról. Win-win.

Mielőtt elhagynád az oldalt, érdemes feliratkozni a hírlevelünkre:
SEMMI extra zaj, csak havi 1-2 értesítés az új programokról, ingyenes tartalmakról vagy az early bird árról, akciókról. Win-win.

Tóth Tímea

TÓTH TÍMEA

Timi egy csodásan mozgó, remek hangú oktató, aki a hatha- és gerincjógában, valamint a táncban is otthonosan mozog. Jelenleg kortárs táncot tanít a Műhely Alapítványnál, a Jurányi Házban és a Trafó Stúdióban, valamint a Mandala Jógastúdiókban tart hatha-, gerincjóga- és flow jóga órákat. 

BIO

  • Táncos és próbavezető, modern tánc szakirány (Magyar Táncművészeti Főiskola)
  • Sportoktató OKJ 5181303
  • Jóga mozgásterapeuta
  • Ashtanga jóga oktató RYT200
  • Gerincjóga oktató RYT200
  • Hatha jóga oktató RYT200 (Mandala Jógastúdiók)

MINI INTERJÚ

Jelenleg mennyit mozogsz?

Igyekszem napi szinten mozogni, ezeknek egy része ugye az óratartás, másik része pedig a saját gyakorlásom. Attól függően, hogy mire van időm, vagy hogy hogy érzem magam éppen, ez lehet jóga, tánc, erősítő edzés vagy éppen gyógytorna. 

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Kezdje “kicsiben” 🙂 Rövidebb időtartamban, olyan mozgásformát válasszon, ami örömet ad, feltölt. Eleinte ez lehet 15-20 perc is akár, és ha ez rendszeressé tud válni, az már remek. Nagyon szuper online edzéseket, jógaórákat lehet találni a neten, amik bármikor elérhetőek, és gyakran rövidebbek is, hogy könnyebben beilleszthetőek legyenek a napirendbe. 

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
“A változás örök” – most éppen ez 🙂

Mi jut eszedbe a szóról, hogy jóga?

Tudatosság, belső csend, megérkezés.