Kulcsár Vajda Enikő

Kulcsár Vajda Enikő

Az Anyatest Projekt alapítója és szakmai vezetője, a programokon belül kondíciójavító, erősítő és crossflow órákat tart, illetve a speciális  pre- és posztnatális gyakorlatok szakértője.

BIO

  • Sportoktató, fitness instruktor OKJ 5181303
  • Kortárs-modern táncos OKJ 5218 330
  • Crossflow oktató
  • Gerincjóga oktató 
  • Certified postnatal specialist PFA
  • Gerincterápia jógával – alaptanfolyam ( Bene Máté Gerincakadémia)
  • Szociológus (ELTE BTK), kommunikáció és média szakirány

MINI INTERJÚ

Szülés után átalakul a test, egy időre mindenképpen- mi volt a legjobb élményed ezzel kapcsolatosan?
A legjobb élményem a második szülés utáni időszak volt: teljesen természetes úton szültem egy nagyon nyugodt és kiegyensúlyozott babát, alvás, szoptatás, minden jött magától, így aztán én is viszonylag gyorsan és zökkenőmentesen összeszedtem magam. Csodálatos a női test alkalmazkodóképessége! Ráadásul a hormonok áldásos hatásának köszönhetően úgy másfél évig gyakorlatilag éjjel-nappal boldogságfelhőben úsztam.

Jelenleg mennyit mozogsz?
Napi egy óra a minimum, ezt háromféle dologból áll össze: futás, erősítés illetve ashtanga-jóga.

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Online edzések! Ha nem tudnék otthon mozogni, fogalmam sincsen hogyan oldanám meg a rendszeres testmozgást.

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
Mikor a legkevésbé van kedved gyakorolni, akkor van a legnagyobb szükséged rá.

Hortobágyi Andi

Hortobágyi Andrea

Andi rendkívül érett, kiforrott stílusú tanár! Nem csoda, hiszen nagyon sokféle képzettséggel rendelkezik, sok éve tanít, és a Mandala Jógastúdió egyik oktatásvezetője volt. Nyugodt kisugárzása, hatékony instrukciói sokat segítenek a gyakorlás közben.
Gerinc- és nőijóga órákat tart nálunk. Két saját gyereke van, mostanában kifejezetten a szülés utáni regenerációval foglalkozik az Anyaszületett programban.

BIO

  • ELTE TÓK – Testnevelő tanári szak
  • Mandala Jógastúdiók – Gerincjóga- , Hatha Jóga- , Nőijóga-, Kismamajóga- , Szülés utáni Jóga oktató
  • DONA DÚLA SZÖVETSÉG – Dúla képzés
  • Gyerekjóga oktató

MINI INTERJÚ

Szülés után átalakul a test, egy időre mindenképpen-mi volt a legjobb élményed ezzel kapcsolatosan?
A várandósságaimnak és a szüléseimnek köszönhetően sokkal jobban megismertem, megértettem a saját testem. Megtanultam tisztelni, elfogadni és szeretni. Sokkal inkább szeretem, mint korábban. Nem tökéletes, de nem is vágyom rá, hogy az legyen.

Jelenleg mennyit mozogsz?
Kevesebbet, mint szeretnék… 🙂

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Ne azt és ne annyi időt keressen, mint szülés előtt. Napi 10 percet kell találni először, annyi mindenkinek van. Amikor ez sikerült, akkor lehet tovább lépni, szépen lassan.

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
Nincs ilyen 🙂

Mi jut eszedbe a szóról, hogy Jóga?

Változás, lehetőség, csend, időtlenség, feltöltődés, én idő

Vass Beatrix

Vass Beatrixx

Bea üdítő színfolt a tanárok között! Otthon van a súlyok, gépek, zsírgyilkos fenékformáló edzések és kalóriatáblázatok között, de úgy, hogy közben nem nyomaszt és nem kiabál rád. Még a férje is edző! Egyébként ő is a tánc világából érkezett, és megőrizte tudását a finom mozdulatokról. Néha feltűnik a videókon a kisfia, Bendegúz is, aki a programjainkkal együtt nő! Az első Turbó idején csak pár hónapos volt, azóta a programokkal együtt nő, sőt, azóta már Bea második babája is megszületett.

BIO

  • Táncművészeti Főiskola – táncpedagógus (BA)
  • IFBB – testépítői szakedző
  • Fitness instruktor (OKJ 5181303)
  • Személyi edző
  • Almássy Mozgásakadémia – komplex funkcionális edzés kurzus
  • Tudatos életmód – tudatos edzés szeminárium – funkcionális edzés, fascia hengerezés képzés

MINI INTERJÚ

Szülés után átalakul a test, egy időre mindenképpen-mi volt a legjobb élményed ezzel kapcsolatosan?
Szülés után 3 nap alatt leugrott rólam 6 kiló, azt hiszem ez volt legjobb élményem 🙂 majd a szoptatás áldásos hatásainak köszönhetően két hét alatt a hasam is szépen visszament. Nem, nem az eredeti méretére, de egy sokkal viselhetőbb formájára. És akkor az ágyban fekve el is kezdtem a gátizomtornát, a szorítóbugyit pedig elhajítottam.

Jelenleg mennyit mozogsz?
Kétszer mozgok egy héten, amit kifejezetten edzésnek is lehet nevezni. Ezen kívül a gyerek hordozás és a játszóterezés a kardióm.

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Az otthon edzés az egyetlen megoldás. Ha minden kötél szakad akkor gyerekkel, de én inkább akkor szoktam, amikor alszik. Ha nem fér bele több, akkor csak 20 percet. Vagy apa, nagymama, barátnő, másik anyukával bartellben (legközelebb te vigyázol az ő gyerekére is) rá kell bízni és muszáj egy kis “én időt” csinálni. Mert jár. Pont.

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
A motiváció belőlünk fakad, ezért nem tudok idézni 🙂 De talán Buddha szavai állnak a legközelebb hozzám.

“A boldogsághoz nem vezet út, az út maga a boldogság.” – Buddha

Mi jut eszedbe a szóról, hogy erősítés?
Döglött bogár 🙂

Gyergyói Szilvia

Gyergyói Szilvia

Szilvi nyugodt tempójú, Pilates- fókuszú órákat tart. Szeretni fogjátok, mert volt táncosként csodálatosan szépen, precízen mutatja a gyakorlatokat. Minden órája fokozottan gerinc- és ízületbarát, és gyakran használ kiegészítőként NMPT és jógagyakorlatokat, ezek különösen hatékonyak abban, hogy új mozgásmintákat tanítsanak a testednek. Ráadásul pedig Szilvi a leghosszabb copfú tanár az országban, igazi Aranyhaj 🙂 !

BIO

  • THÉBA Művészeti Szakiskola – Színpadi Táncművész (OKJ 52183302)
  • Táncművészeti Főiskola: Táncos és Próbavezető – Modern Táncszak
  • Body & Soul Wellness INC. – Certified Pilates Instructor – member identification: 1406
  • Fitness Instruktor (OKJ 5181303)
  • Bene Máté Gerincakadémia – Natural Movement Pattern Traninig instruktor, Gerincterápia Jógával mesterképzés
  • Workshopok: térdproblémák, Feldenkrais, intim torna, fasciaelmélet
  • Balett és jazztánc oktató
  • Body & Soul Wellness Akadémia – pilates és jóga oktató

MINI INTERJÚ

Jelenleg mennyit mozogsz?
Változó. Naponta min. 2 órát. Általában 3-4,5 óra

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Gondoljon arra, hogy ha ad magára is időt, azzal több türelme és energiája marad a családra is. Ha mozgásra ad magának időt, akkor egészségesebb lesz testileg, lelkileg. Nem csak erőnlét szempontjából…(A mozgás beindítja az intenzívebb vérellátást, így nagyobb oxigén mennyiség jut el a belső szervekhez is, ami egészségesen tartja azokat – vagy felgyorsítja a regenerálódást ha már fennáll valamilyen probléma; és még megannyi pozitív hatása van a mozgásnak egészségünkre. A feszültségoldó hatásáról nem is beszélve. 🙂
Sose felejtsük el, hogy orvoshoz járni sokkal időigényesebb és költségesebb. Ezért érdemes a megelőzésre fókuszálni.
Ha nincs ideje eljárni sehova, keressen fel megbízható fórumokat, videókat és kezdjen el otthon mozogni – óvatosan, odafigyelve. De amint belefér az életébe, érdemes rendszeresen eljárni valamilyen órára, már csak a biztonságos mozgás, a kimozdulás, kikapcsolódás és a társaság kedvéért is.

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
“Igyekezz úgy érezni, gondolkozni, cselekedni,
hogy mindennek javára legyél.

Egyetlen ismeret van a többi csak toldás:
Alattad a föld, feletted az ég,
BENNED A LÉTRA.”
(Weöres Sándor)

Mi jut eszedbe a szóról, hogy Pilates?
Egészséges erőnlét, ízületbarát mozgás, mozgékonyság, megalapozott ismereteken alapuló mozgás

Szalay Tekla

Szalay Tekla

Tekla sokféle jógairányt és mozgásformát tanult, folyamatosan képzi magát és rendszeresen tart jógaórákat,  vezet oktatóképzést leendő tanároknak. Nálunk a kedvencét, nőijógát tanít. A videón figyelni őt olyan, mintha veled lenne egy szobában, és kitalálná a gondolataidat- nem csoda, hiszen az óráin is mindig törekszik arra, hogy ráhangolódjon a jelenlévőkre és segítse őket a saját gyakorlásukban. A tanítás szerinte kölcsönös tanulás, ahol a tanár is fejlődik- a tanulásnak sosincs vége!

BIO

  • Gerincjóga oktató
  • OKJ-s sportoktató OKJ 51 813 03 
  • Hatha jóga-, Hatha jóga flow oktató RYT 200, SzPk-00177-17-03 4 03 3
  • Nőijóga -, Kismamajóga oktató

MINI INTERJÚ

Jelenleg mennyit mozogsz?
Igyekszem hetente heti hét napból haton gyakorolni, bár a kicsi gyerekem és a tanítás miatt nem könnyű összehozni. Emellett rendszeresen bicajozom is.

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Hiszem, hogy amire szeretnénk, arra tudunk időt szánni!
Menjen el egy kezdő jógaórára, és hátha neki is elköteleződés lesz már az első alkalom után. 🙂

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
“Gyakorolj, a többi jön magától” – Ez a Mandala Jógastúdiók idézete, ez számomra mindig, ha elolvasom, vagy csak eszembe jut, feltölt energiával, életkedvvel. 🙂

Mi jut eszedbe a szóról, hogy Nőijóga?
Egy olyan jógairányzat, mely a mozgás és a női területek tudatosításával segít jobban megismerni a testünket, közelebb visz női lényünkhöz, önmagunk elfogadásához.

Haness Rita

Haness Rita

Rita a klasszikus gyógytornász-szemléletet képviseli a csapatban, sokéves tapasztalattal. Hozzá mehettek egyéni, illetve csoportos gátizomterápiára, amit mindig követ egy egyéni ellenőrzés. Ez nagyon sokszor pont a szükséges láncszem a kismedencei problémák esetében. Külföldön az úgynevezett “pelvic floor physio” egy bevett segítség, amit igénybe vehetnek a nők, szeretnénk ha ez Magyarországon is elérhető lenne.

BIO

  • Orvostovábbképző Egyetem Egészségügyi Főiskolai Kar – Gyógytornász
  • Kegel módszert tovább fejlesztő funkcionális gátizom torna kezelések végzése több mint 20 éve
  • Testszerviz konzultáns
  • Gátizom tréner
  • BEMER terapeuta
  • Az inkontinencia rehabilitációja, fizioterápiás kezelése tanfolyam
  • Evidence Based Medicine a medencefenék fizioterápiájában – továbbképzés
  • MGYFT X. Kongresszus és 7. Pre-Kongresszus – Medencefenék izomzat fejlesztési lehetőségei különböző életkorokban, különböző élethelyzetekben – továbbképzés
  • A vizelettartási zavarok kivizsgálása és ellátása. Interdiszciplináris kongresszus
  • Pocakbarát gyógytornász- szétnyílt hasizom továbbképzés
  • A női medencefenék ultrahang-diagnosztikája és modern kezelése. – Akkreditált urogynekológiai tanfolyam
  • Hyperaktív Hólyagszindróma – OAB Szimpózium

MINI INTERJÚ

Szülés után átalakul a test, egy időre mindenképpen-mi volt a legjobb élményed ezzel kapcsolatosan?
Szülés utáni testélményem: ikerszülés miatt hatalmas hasam volt, de nem nyílt szét a hasizmom, és gyorsan regenerálódott a testem.

Jelenleg mennyit mozogsz?
Jelenleg heti 3x 1,5 órát salsázok.

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
Kedvenc idézetem és egyben hitvallásom is: “Életünkben leginkább arra van szükségünk, hogy legyen valaki, aki rábír, hogy megtegyük, amire képesek vagyunk.” Ralph Waldo Emerson

Mi jut eszedbe a szóról, hogy professzionális gátizomtorna?
Ez a Kegel gyakorlatokat továbbfejlesztő funkcionális gátizom torna, amely a Bizonyítékokon Alapuló Orvoslás és Fizioterápia nemzetközi és hazai tudományos kutatási eredményein és klinikai vizsgálatain alapul. és a gyógytornászok használják. A hüvely, végbél, húgycső valamint a teljes medencefenék izomzat gyakorlatait megtanító és a kismedencei szervek tartószalag rendszerét védő egészségügyi ismereteket átadó 10 órás program. Olyan tudásanyag, amelyre minden önmagára igényes nőnek szüksége van ahhoz, hogy egészséges maradjon és nő legyen a szó igazi értelmében.

Bihari Gergely

Bihari Gergely

Gergő sokféle mozgásformát tanult, folyamatosan képzi magát és rendszeresen tart egyéni és csoportos órákat. Ő az első férfi edzőnk, és népszerősége töretlen a résztvevők között! Mosolygós, cuki, kőkemény, a piros talpú tornacipője pedig legendás lett- ha azt felveszi, mindenki készülhet valami nagyon izzasztóra!

BIO

  • Sportoktató: testépítés- fitnessz szakirány OKJ 31 813-01
  • TRX tréner- R-Med Akadémia
  • 3DDRILL- Almásy Mozgásakadémia

MINI INTERJÚ
Hány edzést tartasz hetente?
17 csoportos órát tartok jelenleg hetente és 4-5 személyi edzést.

Miért a TRX a kedvenc eszközöd?
Szeretem, hogy a gyakorlatok variálhatósága szinte korlátlan, a nehézséget mindenki magának szabályozhatja (persze “lógni” nem ér! :D ).

Fiatal, idős, nő, férfi- mindenféle korú és edzettségű ember jár az óráidra, úgy tűnik hogy mindenkivel megtalálod a hangot.Ez így van?
Szerencsésnek tartom magam, hogy ennyi embernek tudok segíteni a céljai elérésében! Mosolyogva szívesebben dolgozunk keményen csapatban, vagy egyénileg egyaránt. Az eredmény pedig szemmel látható kívül és belül is!

Most sokan irigyelni fognak, de tudom, hogy inkább fogyni szoktál, mint hízni. Ez mindig így volt?
Szerencse, vagy nem, az én szervezetem a gyorsabb anyagcserének köszönhetően nem hajlamos a hízásra. Persze ehhez hozzátartozik a sok mozgás, és a táplálkozás! Én nem szeretek nassolni, vízen kívül ritkán iszok mást. Akkor eszem csak amikor éhes vagyok, de sajnos általában kevesebb kalóriát viszek be napi szinten, mint amire szükségem lenne, ezáltal elég nehezen tartom a súlyomat. Körülbelül 8 évvel ezelőtt kezdtem el jobban foglalkozni ezzel a problémával, mikor 52 kilogramm voltam (179 cm vagyok). Mára sikerült a 75 kilogrammos súlyt elérnem és ezt tartani is tudom. 

Van-e kedvenc motivációs idézeted?
Általános iskolai osztályfőnököm írta nekem ballagáson: tűzz magad elé nagy célt, törekedjél állandóan feléje. Annak van maradandó értéke, amire fáradsággal jutunk.