Nem csak az a cél, hogy jobb legyen a segged! – írt rólunk a Dívány

Szülés utáni torna, motiváció, sport

Terjed a hírünk, jaj de jó! Megkeresett Puskás Pálma a Díványtól – mellesleg korábban jelentek meg ott írásaim, amiket itt olvashatsz – és a beszélgetés közben azt éreztem, hogy mintha ezer éve ismernénk egymást! Ritka az ilyen, főleg egy első találkozás alkalmával és mindezek mellett még olyan kérdéseket is kaptam, amikre mindig is vágytam.
A beszélgetésből itt egy kis részlet. 

“Hogyan alakult az Anyatest Projekt ötlete?

A mozgással való kapcsolatom onnan ered, hogy eredetileg táncos vagyok. Hosszú ideig táncoltam több társulatnál is, de közben szociológiát végeztem. A kortárs tánc nagyot változott, mióta én táncolok, egy nehéz világ, részben ezért végig ki-ki kacsintgattam belőle, voltam tévés műsorvezető is. De a tánc végig valamennyire megmaradt, változó arányban.

Aztán terhes lettem, ez 6 éve volt, és akkor az volt az élményem, hogy én ehhez elvileg értek, mégis úgy éreztem, hogy magamra vagyok hagyva azzal, mit mozogjak a terhesség alatt-után. Persze, létezik a meditatív jógavonal, ami szuper és lelkileg is nagyon sokat ad, de aki mondjuk komolyabban sportolt, annak nem lesz elég. Én pont ez az eset voltam, így elkezdtem csomó mindennek utánajárni.

Akkoriban a pilates volt a szerelmem, és létezik is terhespilates, „pregalates” névre hallgat, van egy jól kidolgozott metodikája. Utána tanítottam is, tartottam órákat, akkor még offline. A második terhességem alatt már motoszkált bennem, hogy profibb szinten kellene ezt művelnem, és elkezdtem erről mindent megtanulni. A terhesség körüli sport tudománya iszonyúan fejlődik, tehát már ma sem az van, mint 5 évvel ezelőtt, sokkal többet tudunk pl. a medencesüllyedésről.”

A cikk folytatását itt olvashatod:

https://divany.hu/szuloseg/2018/03/10/anya_gyerek_csalad_szules_edzes/

Tetszett?

Megosztás itt: facebook
Megosztom Facebookon
Megosztás itt: email
Elküldöm emailben

További cikkek

Feliratkozom a hírlevélre

Tóth Tímea

TÓTH TÍMEA

Timi egy csodásan mozgó, remek hangú oktató, aki a hatha- és gerincjógában, valamint a táncban is otthonosan mozog. Jelenleg kortárs táncot tanít a Műhely Alapítványnál, a Jurányi Házban és a Trafó Stúdióban, valamint a Mandala Jógastúdiókban tart hatha-, gerincjóga- és flow jóga órákat. 

BIO

  • Táncos és próbavezető, modern tánc szakirány (Magyar Táncművészeti Főiskola)
  • Sportoktató OKJ 5181303
  • Jóga mozgásterapeuta
  • Ashtanga jóga oktató RYT200
  • Gerincjóga oktató RYT200
  • Hatha jóga oktató RYT200 (Mandala Jógastúdiók)

MINI INTERJÚ

Jelenleg mennyit mozogsz?

Igyekszem napi szinten mozogni, ezeknek egy része ugye az óratartás, másik része pedig a saját gyakorlásom. Attól függően, hogy mire van időm, vagy hogy hogy érzem magam éppen, ez lehet jóga, tánc, erősítő edzés vagy éppen gyógytorna. 

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Kezdje “kicsiben” 🙂 Rövidebb időtartamban, olyan mozgásformát válasszon, ami örömet ad, feltölt. Eleinte ez lehet 15-20 perc is akár, és ha ez rendszeressé tud válni, az már remek. Nagyon szuper online edzéseket, jógaórákat lehet találni a neten, amik bármikor elérhetőek, és gyakran rövidebbek is, hogy könnyebben beilleszthetőek legyenek a napirendbe. 

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
“A változás örök” – most éppen ez 🙂

Mi jut eszedbe a szóról, hogy jóga?

Tudatosság, belső csend, megérkezés.