Miért olyan fontos az intimtorna?

Ha valamit nem látunk, akkor az nincs is – sarkíthatnám ki az ismert mondást az intimtorna területére. A helyzet ugyanis az, hogy mivel a gátizmok és a mély hasizmok egyáltalán nem látszanak, hajlamosak vagyunk velük nem törődni. Pedig ezzel ártunk leginkább a testünknek, főleg szülés után.

Ma Magyarországon még mindig cikinek vagy kínosnak számít nyíltan beszélni a gátizmokról, a hüvely rehabilitációjáról vagy a kimedencei területek tornájáról, mert ezek intim testrészek, és ha már azok, akkor tabunak is számítanak. Nem beszélve arról, hogy az egészségügyi szolgáltatásokban sem természetes az ingyenesen elérhető szülés utáni rehabilitáció, hiszen tulajdonképpen nincs is.

Szakemberek szerencsére vannak (az Anyatestprojekt partnerei között például megtalálod Haness Rita gátizomterapeuta gyógytornászt), de olyan általánosan bevett gyakorlat, hogy az anyukák szülés utáni rehabilitáción orvosi utasításra automatikusan részt vegyenek, nincs. A testi bajok megelőzéséhez pedig ez kellene.

Milyen testi gondjaink lehetnek intimtorna nélkül?

  • Az inkontinencia,
  • a hüvelyfalsüllyedés, ahogy
  • további belső szervek megsüllyedése is (hólyag, húgycső, hüvely, méh, végbél) megtalálhat bennünket.
  • Gondunk lesz a szél- és széklettartással,
  • de a szexszel is. Ez rosszabb esetben megkérdőjelezheti a saját nőiességünket, pedig ennek nem kellene így történnie.

Az intimtorna viszont éppen azt a célt szolgálja, hogy végre szembenézzünk az eddigi hazai szokásokkal és hagyományokkal, és ne fogadjuk el többé, hogy a fenti tünetek az élet, a szülés vagy a kor velejárói. Számtalan lehetőségünk van tenni ellene!

Fontos: ha császármetszéssel szültünk, az önmagában nem véd meg ezektől- a terhesség maga megterhelő a kismedencei izomzatnak, nem csak a hüvelyi szülés.

A gátizmok gyengülése nemcsak a szülés következménye lehet. Inkontinencia is számos más esetben, sőt akár már nagyon fiatalon is jelentkezhet például a sportolóknál. Ha azonban gondot fordítunk a megfelelő intimtorna-gyakorlatok elsajátítására, ha megerősítjük a gátizmainkat, mindez elkerülhető. Most már csak az a kérdés, hogy hogyan.

Milyen intimtorna gyakorlatokat végezz?

A wmn.hu-n 2 éve már írtam arról, hogy milyen szülés utáni regerációs lehetőségek állnak a nők rendelkezésre Franciaországban, teljesen ingyen. Nálunk sajnos a hasonló rehabilitáció még mindig nagyon sokba kerül, ezért érdemes magunknak kézbe venni a dolgokat.

Ebben segít az Anyatestprojekt is, hiszen nemcsak cikkekkel, de szakértői tanácsokkal és szülés utáni edzésprogramokkal is támogatunk minden érintett nőt. Ez utóbbi kapcsán tudnod kell, hogy nagy körültekintéssel építünk fel minden edzéstervet, de még így sem szűrhetünk ki minden problémát egy csoportos órával.

A szétnyílt hasizmot te is ki tudod tapintani.

Érdemes konzultálnod szakmai partnereinkkel is, ha úgy érzed, a gátizmok állapotának felmérésére és egyéni gyakorlatsorra van szükséged. A szétnyílt hasizom ugyanis szintén a szülés velejárója lehet (itt írtam erről a témáról bővebben), ezért érdemes ezzel is számolnod a szülés utáni regeneráció megkezdésekor. Erre van is egy videócsomagunk és egy szülés utáni regeneráló edzésssorozatunk – ez utóbbi a gátizommal is részletesen foglalkozik.

Ha bármilyen kérdésed van, nyugodtan írj nekem, és átbeszéljük, milyen megoldások jöhetnek szóba a te esetedben. Ne felejtsd, a te tested csak a tiéd, és mint ilyen, teljesen egyedi. Az edzésprogramokat ezért „rád kell szabni”.

Tetszett?

Share on facebook
Megosztom Facebookon
Share on email
Elküldöm emailben

További cikkek

Feliratkozom a hírlevélre

Érdemes feliratkozni a hírlevelünkre:
SEMMI extra zaj, csak havi 1-2 értesítés az új programokról, ingyenes tartalmakról vagy az early bird árról, akciókról. Win-win.

Mielőtt elhagynád az oldalt, érdemes feliratkozni a hírlevelünkre:
SEMMI extra zaj, csak havi 1-2 értesítés az új programokról, ingyenes tartalmakról vagy az early bird árról, akciókról. Win-win.

Tóth Tímea

TÓTH TÍMEA

Timi egy csodásan mozgó, remek hangú oktató, aki a hatha- és gerincjógában, valamint a táncban is otthonosan mozog. Jelenleg kortárs táncot tanít a Műhely Alapítványnál, a Jurányi Házban és a Trafó Stúdióban, valamint a Mandala Jógastúdiókban tart hatha-, gerincjóga- és flow jóga órákat. 

BIO

  • Táncos és próbavezető, modern tánc szakirány (Magyar Táncművészeti Főiskola)
  • Sportoktató OKJ 5181303
  • Jóga mozgásterapeuta
  • Ashtanga jóga oktató RYT200
  • Gerincjóga oktató RYT200
  • Hatha jóga oktató RYT200 (Mandala Jógastúdiók)

MINI INTERJÚ

Jelenleg mennyit mozogsz?

Igyekszem napi szinten mozogni, ezeknek egy része ugye az óratartás, másik része pedig a saját gyakorlásom. Attól függően, hogy mire van időm, vagy hogy hogy érzem magam éppen, ez lehet jóga, tánc, erősítő edzés vagy éppen gyógytorna. 

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Kezdje “kicsiben” 🙂 Rövidebb időtartamban, olyan mozgásformát válasszon, ami örömet ad, feltölt. Eleinte ez lehet 15-20 perc is akár, és ha ez rendszeressé tud válni, az már remek. Nagyon szuper online edzéseket, jógaórákat lehet találni a neten, amik bármikor elérhetőek, és gyakran rövidebbek is, hogy könnyebben beilleszthetőek legyenek a napirendbe. 

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
“A változás örök” – most éppen ez 🙂

Mi jut eszedbe a szóról, hogy jóga?

Tudatosság, belső csend, megérkezés.