Hogyan éljük túl a karácsonyi vacsorákat?

Hogyan éljük túl a karácsonyi vacsorákat?

BEJGLIKÓMA, HALÁSZLÉSOKK ÉS CUKORMÉRGEZÉS

Nekem nincs bajom azzal, ha valakinek úgy teljes a karácsony, hogy mérték nélkül megeszik bármit, ami csak feltűnik a képben. Rántott hal tartárral és tejszínhabbal, lefojtva tíz darab zselés szaloncukorral, meg még két vajkaramellással? -ha neked így teljes az ünnepelés, csak nyugodtan.
Szedjél a halászléból bátran háromszor -különösen ha végre nem neked kell passzírozni, meg dolgozni vele- ha éppen ahhoz van kedved.
Nem akarok álszenteskedni, én is ezt csináltam jópár évig, emlékszem a szenteste tízkor fenyőfa alatt heverészős kajakómára, miközben egyszerre olvasok három ajándékkönyvet, és azért még lapozásonként benyomok egy szaloncukrot.

De néhány éve stratégiát váltottam.

Talán a kor, talán valami bölcsesség hatására, nem tudom. Leginkább mégis amiatt, hogy a mindennapokban is egyre kiegyensúlyozottabban kezdtem enni, legyűrtem a még aktív, színpadi táncos koromból hozott étkezési zavarokat, és egyre fontosabb lett, hogy hogyan érzem magam evés után- a nagy bezabálás, folyamatos nagy trakta néhány óra múlva, de néhány nap után biztosan csak püffedt hasadt, álmosságot, energiátlan, fáradt tunyulást eredményez, nálam biztosan.
És azt utálom. Semmiféle jóleső, mámoros hedonizmus nincs már benne, eltűnik az evés gyönyöre, helyette lusta, enervált lufinak éreztem magam általában már december 27-re.

Ismerős?

Szóval ebből tökéletesen elegem lett, ráadásul a kisebbik gyerekem születése után, az Anyatest Projekt indulásával párhuzamosan szép lassan áttértem egy erősen lowcarb étrendre, napi háromszori étkezéssel-emiatt a vércukorszintem sokkal kiegyensúlyozottabb lett, és nem is kívánom már egyfolytában az édességeket, sőt.

Na, rövidre fogva, azóta én karácsonykor nem zabálok (már bocsánat a kifejezésért). Elegem lett abból, hogy utána minimum egy hónap, amíg újra embernek érzem magam. Megeszem az aktuális vacsorákat, ebédeket, nyugodt lelkiismerettel bármit, de közben ezekre figyelek -hadd adjam át ezt:

3 életmentő TIPP:

1.Próbálok nem nassolni.

Tudom, nehéz megállni, ha mindenhol ott van kiterítve a sok szaloncukor, meg felszeletelt gyümölcskenyér, kekszecske- csak lecsippentek egyet, ha arra járok, stb, stb….pont így lehet belőle napi ötven darabot észrevétlenül megenni. Na, ezt nem csinálom. És nem is hagyok szem előtt, az asztalon édességeket, észrevétlenül betömnénk a felét egy perc alatt a gyerekekkel, kutyafuttában, élvezet nélkül.
Szóval, ne nassolj és pakold el szem elől amit csak úgy észrevétlenül elcsipegetnél!
Amikor étkezés van, akkor egyél, amikor nem, akkor meg nem.

2.Mindig eszek zöldségeket.

Minden étkezéshez- nagyjából ez az adag egyharmada, de sokszor fele a tányéromon. Ez általában saláta, vagy valamilyen párolt zöldségköret. Reggelihez retek, paprika, savanyúkáposzta- szezonális zöldségek leginkább.

3. Sok vizet iszom

Leginkább egyszerű csapvizet ilyenkor is, és a mindenféle üdítőket kerülöm, mint minden egyéb időszakában is az évnek. Különösen a szénsavas mindenféléket nem javaslom.

PLUSZ EGY TIPP: a méregtelenítő csodaturmixom

A különleges méregtelenítő csodaturmixom -az emésztésnek biztosan jót tesz.(Bár a méregtelenítés, mint olyan, a tudomány mai állása és az evidence-based medicine szerint nem létező fogalom.)  Ezt iszom minden főétkezés előtt karácsonykor, sőt, akár egy-egy reggeli vagy vacsora helyett is, ha éppen tele vagyok.
Szóval, jöjjön a SZUPERDZSÚZ RECEPT:

Hozzávalók:

1. Három-négy csészényi zöldség- bármi jöhet, különféle saláták, káposzták, répa, zellerszár. Nálam most egy darab cukkini és avokádó is került bele.
2. Egy kisebb tálka savanyú káposzta, esetleg levével együtt- ez az igazi csodafegyver az emésztésben.
3. Két kisebb vagy egy nagy banán.
4. Két evőkanál almaecet.

Ezeket belerakom a turmixgépbe, ráöntök annyi vizet hogy ellepje, és másfél- két percig turmixolom. Nagyobb adag, egy-két napig kitart, hűtőben tárolandó.
Egészen különleges, se nem édes, se nem vadul zöldséges íze van, én nagyon szeretem.

Másik hasznos link: a januárban induló szülés utáni és formábahozó, alakformáló EDZÉSPROGRAMJAINK , az újévben mindenki fogadalmakat tesz majd a sportról, és ezeket a programokat nem fogod egy hét után abbahagyni:
https://anyatestprojekt.hu/edzesprogramok-2/ )

Tetszett?

Share on facebook
Megosztom Facebookon
Share on email
Elküldöm emailben

További cikkek

Feliratkozom a hírlevélre

Tóth Tímea

TÓTH TÍMEA

Timi egy csodásan mozgó, remek hangú oktató, aki a hatha- és gerincjógában, valamint a táncban is otthonosan mozog. Jelenleg kortárs táncot tanít a Műhely Alapítványnál, a Jurányi Házban és a Trafó Stúdióban, valamint a Mandala Jógastúdiókban tart hatha-, gerincjóga- és flow jóga órákat. 

BIO

  • Táncos és próbavezető, modern tánc szakirány (Magyar Táncművészeti Főiskola)
  • Sportoktató OKJ 5181303
  • Jóga mozgásterapeuta
  • Ashtanga jóga oktató RYT200
  • Gerincjóga oktató RYT200
  • Hatha jóga oktató RYT200 (Mandala Jógastúdiók)

MINI INTERJÚ

Jelenleg mennyit mozogsz?

Igyekszem napi szinten mozogni, ezeknek egy része ugye az óratartás, másik része pedig a saját gyakorlásom. Attól függően, hogy mire van időm, vagy hogy hogy érzem magam éppen, ez lehet jóga, tánc, erősítő edzés vagy éppen gyógytorna. 

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Kezdje “kicsiben” 🙂 Rövidebb időtartamban, olyan mozgásformát válasszon, ami örömet ad, feltölt. Eleinte ez lehet 15-20 perc is akár, és ha ez rendszeressé tud válni, az már remek. Nagyon szuper online edzéseket, jógaórákat lehet találni a neten, amik bármikor elérhetőek, és gyakran rövidebbek is, hogy könnyebben beilleszthetőek legyenek a napirendbe. 

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
“A változás örök” – most éppen ez 🙂

Mi jut eszedbe a szóról, hogy jóga?

Tudatosság, belső csend, megérkezés.