fbpx

Hivatalos: szülés előtti-utáni mozgás szakértő lettem!

A sokféle képzés, továbbképzés meg mindenféle tanfolyam után szerettem volna valami SZUPERHIVATALOS papírt is, nem csak a papír miatt, hanem mert rendszerezni akartam azt a rengeteg videót, cikket, kutatást, gyakorlatot, amit az utóbbi években a szülés előtti-utáni mozgásról iszonyú lelkesen felhabzsoltam, szóval az elmúlt pár hónap éjszakáin elfoglaltam magam ennek a kis papírkának a megszerzésével!

– Let’s change the industry!- Változtassuk meg a fitnesszipart!
Ez a kis, szerény, szolid mottója ennek a képzésnek. És igen!!!!

Ideje, hogy legyen megoldás!!!

Hogy ne csak ott állj, ledöbbenve, szülés után, hogy akkor most mégis, kövér vagyok, bepisilek, kiesik a méhem, szétszakadtam, nagy a hasam, fáj a hátam, akkor most hogy az istenben lesz ez, mitől fog ez elmúlni, meg mikor, szóval, MIT IS KÉNE CSINÁLNI?
És ideje, hogy ne csak arról szóljon a női test szülés után, hogy hogyan legyél MILF, hogyan kapd elő a bikinibadit meg a régi farmerodat mielőbb, hogyan fogyj le, és a striáidat is jobb ha nem mutogatod.
Sokkal jobbat mondok!

Legyél ERŐS! Legyél RUGALMAS! Legyél TEHERBÍRÓ!

Tutira hallottad már, hogy az „Erős Az Új Szexi”, na, én még tovább mennék:
A TERHELHETŐ, RUGALMAS, ALKALMAZKODÓ, BOLDOG test az új SZEXI. Ez persze egy hosszabb szlogen, de szerintem jobb.

Amúgy is:

Bírni kell a strapát, mert még sokáig akarok a gyerekem utáni szaladni.
Bírni kell a strapát, mert nem szeretném lepukkant csotrogánynak érezni magam attól, hogy szültem.
Bírni kell a strapát, mert van hozzá kedvem.
Bírni kell a strapát, mert még le akarom futni a maratont, átúszni a Balatont, megmászni a Himaláját. De nem másoknak, hanem MAGAMNAK. Mert jól szeretném érezni magam a testemben, és szeretem érezni, hogy erős. Fáj valahol? Ne fájjon. Ne nyűg legyen, ne takargatnivaló.

Arról nem is beszélve, hogy ki kell tartson az anyatestem addig, hogy egy szuperjól működő nagymamatestté tudjon átváltozni előbb vagy utóbb, szóval egy pár évig még jó lenne ha elgurulna.
És NEM úgy, hogy leszakad a derekam. NEM úgy, hogy nevetés közben bepisilek. NEM úgy, hogy úgy érzem, leszakad a méhem, ha ugrok egyet. NEM úgy, hogy „egy nagy löttyedt tömlő” legyen a puncim helyén, ahogy az egyik vendégem találóan megfogalmazta.

Használd jól a tested, figyelj rá, regeneráld, mozogj OKOSAN, és van megoldás a legtöbb problémára (és itt nem elsősorban a sebész késére gondolok, és főleg nem először arra).

Szóval, változtassuk meg a fitnesszipart! Ráfér.

(És én folyamatosan hozok ehhez egy egész csomó újdonságot nektek. Nézz csak szét!)

Tetszett?

Megosztás itt: facebook
Megosztom Facebookon
Megosztás itt: email
Elküldöm emailben

További cikkek

Feliratkozom a hírlevélre

Bartha Éva

Gyógytornász-fizioterapeuta MSc, manuálterapeuta
Az Új Szent János kórház vezető gyógytornásza

Évával 2021- ben kezdtük a közös munkát-  túlzás nélkül hiánypótló és egyedülálló az  a hathetes online végezhető gátizomregeneráló program, amit közösen csináltunk! Hatalmas öröm volt rátalálni mert végtelenül rutinos,  és egy rendkívül kedves, közvetlen személyiség. Több mint 2 évtizede foglalkozik a medencefenék izmainak gyengeségéből adódó elváltozások tanulmányozásával, kezelésével. Aktív gyógyornász- a János kórházban találjátok- emellett óraadó tanár, vizsgáztató az egyetemen illetve saját magánrendelést vezet.

Éva azt írja a saját munkájáról: “Számomra a gyógytornász és védőnői diploma kombinációja a lehető legoptimálisabb végzettség a szülészet-nőgyógyászati fizioterápia magas szintű alkalmazásához. (gátizom torna, szétnyílt hasizom, symphyseolysis, kismamatorna stb.) Az egyes kórképek kezelését nem lehet különválasztani egymástól, minden esetben egy előzetes vizsgálat alapján elkészített terv mentén, komplexen kell megoldani a problémákat.

A szülészet – nőgyógyászati fizioterápián és az oktatáson kívül szívesen foglalkozom felnőtt és gyermekkori sérülések utáni rehabilitációval, ortopédiai elváltozások kezelésével. A felnőtt kliensek a traumatológia problémákon kívül főleg gerincpanaszokkal keresnek meg, gyakran fordulnak meg nálam nyaki vagy ágyéki gerincsérv, csigolyacsúszás, kopásos elváltozások okozta fájdalmak miatt.”

BIO

– 2017. Manuálterapeuta – Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kar
– 2015. Okleveles Fizioterapeuta (MSc) – Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
– 2011. Gyógytornász-fizioterapeuta (BSc) – Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
– 1990. Védőnő – Orvostovábbképző Egyetem Egészségügyi Főiskolai Kar

Posztgraduális képzések

– Evidence Based Medicine a medencefenék fizioterápiájában    
– Gátizom tréner
– McKenzie A, B kurzus
– Terrier-féle lágyrész és ízületi mobilizáció
– Kinesiotape kezdő, haladó
– 3D Scoliosis Terápia  I-II.
– Váll workshop (OMT)
– Terhes torna speciális kollégium

Érdemes feliratkozni a hírlevelünkre:
SEMMI extra zaj, csak havi 1-2 értesítés az új programokról, ingyenes tartalmakról vagy az early bird árról, akciókról. Win-win.

Mielőtt elhagynád az oldalt, érdemes feliratkozni a hírlevelünkre:
SEMMI extra zaj, csak havi 1-2 értesítés az új programokról, ingyenes tartalmakról vagy az early bird árról, akciókról. Win-win.

Tóth Tímea

TÓTH TÍMEA

Timi egy csodásan mozgó, remek hangú oktató, aki a hatha- és gerincjógában, valamint a táncban is otthonosan mozog. Jelenleg kortárs táncot tanít a Műhely Alapítványnál, a Jurányi Házban és a Trafó Stúdióban, valamint a Mandala Jógastúdiókban tart hatha-, gerincjóga- és flow jóga órákat. 

BIO

  • Táncos és próbavezető, modern tánc szakirány (Magyar Táncművészeti Főiskola)
  • Sportoktató OKJ 5181303
  • Jóga mozgásterapeuta
  • Ashtanga jóga oktató RYT200
  • Gerincjóga oktató RYT200
  • Hatha jóga oktató RYT200 (Mandala Jógastúdiók)

MINI INTERJÚ

Jelenleg mennyit mozogsz?

Igyekszem napi szinten mozogni, ezeknek egy része ugye az óratartás, másik része pedig a saját gyakorlásom. Attól függően, hogy mire van időm, vagy hogy hogy érzem magam éppen, ez lehet jóga, tánc, erősítő edzés vagy éppen gyógytorna. 

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Kezdje “kicsiben” 🙂 Rövidebb időtartamban, olyan mozgásformát válasszon, ami örömet ad, feltölt. Eleinte ez lehet 15-20 perc is akár, és ha ez rendszeressé tud válni, az már remek. Nagyon szuper online edzéseket, jógaórákat lehet találni a neten, amik bármikor elérhetőek, és gyakran rövidebbek is, hogy könnyebben beilleszthetőek legyenek a napirendbe. 

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
“A változás örök” – most éppen ez 🙂

Mi jut eszedbe a szóról, hogy jóga?

Tudatosság, belső csend, megérkezés.