A fitneszanyuka is anyuka és neki is szétnyílik a hasizma – szakértettem a vous.hu-n

Szétnyílt hasizom- rectus diastasis

Remélem, hogy nem csak én érzem így, de a szétnyílt hasizom tényleg kezd bekerülni a köztudatba, mint a terhesség egyik nagyon gyakori következménye, amivel szülés után foglalkozni kell.

Nagyon fontosnak tartom és mindenhol elmondom, hogy ez alapvetően nem esztétikai kérdés, hanem a testünk funkciójáról szól, hogy az izmok újra el tudják látni a szerepüket. A bikini is szebben áll egy lapos, izmos hason, de ez tényleg csak másodlagos, kellemes következménye a hasizom regenerációjának.

De mi is ez?

A hasizmok találkozásánál levő linea alba nevű kötőszövetes vonal, ami a köldök vonalában lefelé-fölfelé található, megnyúlik, hogy így adjon helyet a növekvő méhnek. A friss kutatások  szerint gyakorlatilag mindenkinek van a terhesség harmadik trimeszterében. A gond az, ha nem megfelelően regenerálódik ez az állapot, és szülés után 1 évvel még mindig fennáll. ( egy év az átlagos spontán regeneráció becsült ideje). Ilyenkor nem csak a kötőszöveti megnyúlás a gond, hanem az, hogy sérül  a törzsizomzat funkciója, és a nem tud a feladatát ellátni: a hasűri nyomás biztosítását, a stabilitást fenntartását.

És hogy lehet-e edzeni ilyenkor? Nemhogy lehet, kell is!

Azoknál az anyukáknál ugyanis, akiknél a szülés után nyolc héttel még jól érezhető a hasizmok, vagyis pontosabban a „kockák”, az egyenes hasizom szétválása, már célzottan érdemes ezen dolgozni. A gyakorlatok célja tehát nem csak a „szépség” és a látszatra lapos has, hanem a hasfal funkciójának a helyreállítása.: hogy megint feszesen, izmokból képzett fűzőként tartsa a hasi szerveinket. Szerencsére erre már többféle gyakorlatsor is elérhető. Ajánlom például az általam kidolgozott módszert is, ami a légzést, a hasizmokat és a gátizomzatot együtt veszi figyelembe.

https://anyatestprojekt.hu/termek/szetnyilt-hasizom-gyakorlatok/

A cikket a vous. hu felkérésére írtam, a folytatását itt olvashatod:

http://www.vous.hu/hir/20180606-sokkolta-a-netet-a-szetnyilt-hasizommal-edzo-fitneszguru-de-mit-mond-a-szakerto

Tetszett?

Share on facebook
Megosztom Facebookon
Share on email
Elküldöm emailben

További cikkek

Feliratkozom a hírlevélre

Érdemes feliratkozni a hírlevelünkre:
SEMMI extra zaj, csak havi 1-2 értesítés az új programokról, ingyenes tartalmakról vagy az early bird árról, akciókról. Win-win.

Mielőtt elhagynád az oldalt, érdemes feliratkozni a hírlevelünkre:
SEMMI extra zaj, csak havi 1-2 értesítés az új programokról, ingyenes tartalmakról vagy az early bird árról, akciókról. Win-win.

Tóth Tímea

TÓTH TÍMEA

Timi egy csodásan mozgó, remek hangú oktató, aki a hatha- és gerincjógában, valamint a táncban is otthonosan mozog. Jelenleg kortárs táncot tanít a Műhely Alapítványnál, a Jurányi Házban és a Trafó Stúdióban, valamint a Mandala Jógastúdiókban tart hatha-, gerincjóga- és flow jóga órákat. 

BIO

  • Táncos és próbavezető, modern tánc szakirány (Magyar Táncművészeti Főiskola)
  • Sportoktató OKJ 5181303
  • Jóga mozgásterapeuta
  • Ashtanga jóga oktató RYT200
  • Gerincjóga oktató RYT200
  • Hatha jóga oktató RYT200 (Mandala Jógastúdiók)

MINI INTERJÚ

Jelenleg mennyit mozogsz?

Igyekszem napi szinten mozogni, ezeknek egy része ugye az óratartás, másik része pedig a saját gyakorlásom. Attól függően, hogy mire van időm, vagy hogy hogy érzem magam éppen, ez lehet jóga, tánc, erősítő edzés vagy éppen gyógytorna. 

Mit tanácsolsz annak, aki nem talál időt a mozgásra?
Kezdje “kicsiben” 🙂 Rövidebb időtartamban, olyan mozgásformát válasszon, ami örömet ad, feltölt. Eleinte ez lehet 15-20 perc is akár, és ha ez rendszeressé tud válni, az már remek. Nagyon szuper online edzéseket, jógaórákat lehet találni a neten, amik bármikor elérhetőek, és gyakran rövidebbek is, hogy könnyebben beilleszthetőek legyenek a napirendbe. 

Mi a kedvenc motivációs idézeted?
“A változás örök” – most éppen ez 🙂

Mi jut eszedbe a szóról, hogy jóga?

Tudatosság, belső csend, megérkezés.